Biz de herkes kadar anneyiz

              Yeni doğum yapmış arkadaşlarımın bir zamanlar benim de yaptığım gibi sosyal medya üzerindeki serzenişlerine istinaden bir şeyler yazmak istedim.Yeni anneler olarak hepimiz belki de hayatımızın en değişik döneminden geçiyoruz bir kere hamilelikte tavan yapan hormonlarımız yavaş yavaş yerine oturmaya başladı bu duygularımızı yeterince zorluyor bununla birlikte işin bir de manevi boyutu var. Mama, gaz, tuvalet sorunu,uykusuzluk vs..Hayatınıza giren küçücük bir şeyle birbirinize alışmaya çalışıyorsunuz. Bunlar yeterince zorlarken bir de sürekli didikleyen sorular ve diretmeler gelince sinirler yerinden oynuyor haliyle. Enterasan olan şu ki bu hali_i durumu zamanında kendisi de bu zor süreçten geçmiş ve halden anlaması gereken kadın cinsiyetliler yapıyor. Mesela ben hiçbir zaman bir amcanın gelip de "kızım sütün yetmiyor mu neden mamayla besliyorsun"dediğini duymadım.Burada şu ana kadar yaşadığım birkaç soruyu-durumu konuşacağım.
*Sütünü nasıl veriyorsun emzirerek mi sağarak mı ikisine de yetiyor mu?(Nereden biliyorsun süt verdiğimi?Benim sütüm üzüntüden kesildi teyzecim çocuklarım mamayla besleniyor sağmaya da emmeye de gerek kalmadı nokta.)
*Aaa ikiz mi?Normal mi tüp bebek mi(kusura bakma da sanane!!mahremime de bu kadar girme istersen) normal olsa ne kazanacaksın tüp bebek olsa ne kazanacaksın.
*Yeni favori sorum ikiz olduğunu duyunca "ikisi de mi erkek tüh keşke biri kız olsaydı" Tüh mü?!! Rabbim bilememiş birini kız yaratmayı yorumlamayı sana bırakmış. İkiz olacağını öğrendiğim zaman dedim ki "madem ikiz inşallah hem kız hem erkek olur da pembeli-mavili dünyam olur"Ama olmadı diye ciddi anlamda hiç "tüh"demedim. Ben oğlum olsun diye hiç dua etmedim kızım olmadı diye ciddi olarak üzülmedim.Rabbim hangisini uygun gördüyse onu gönderdi bana. Ömürleri uzun sağlıkları daima yerinde olsun inşallah yeter daha ne isterim ki.
*Ne güzel ikisini birden halletmişsin.(Sanki herkes hayatı boyunca 2 çocuk yapmak zorunda)
*Sezeryanla kalıyor o kilolar kalıyor:)(benimkisi sezeryandan da seninkisi neden teyzecim diyesim geliyor susuyorum)
*Üşümüyor mu-terlemiyor mu o çocuk(ben çocuğuna zarar vermeyi seven bir anneyim)
*Ne zaman bezi bırakacak, ne zaman konuşacak,ne zaman yürüyecek,sünneti ne zaman,bence sünnet düğünü yapma,ek gıdaya ne zaman başlayacaksın,ne zaman ne zaman ne zaman... (ne bileyim ben robot mu bu programlayıp göreyim ayrıca sayın teyzecim oğlumun şeyi seni neden bu kadar ilgilendiriyor)
*İkiz bunlar neden aynı giydirmiyorsun (insan bu insan ayna değil sırf toplumun ikizler takım giyer yargısı için çocuğumun psikolosiyle oynamayacağım)
*4 aylık olmuş hala bir objeyi tutamıyor mu? (prematüreyiz biz prematüre maalesef hep geriden gideceğiz.yeni yeni tepki vermeye başladık ve daha kafamızı bile tam tutamıyoruz objeleri tutmak kusur kalsın.)
*Ben de özel okula mı normale mi göndereceksin sorusunu alan annelerdenim.(Çocuklar daha 4 aylık(prematüre olduğu için 2 aylık gibiler ve dediğim gibi biz hep geriden gideceğiz ) bir izin ver de aya göre hayaller kurayım.zamanı gelince ona da karar veririm.)
Neden tek isim koydunuz diyeni de duydum, hala yanında mı yatırıyorsun bak alışırsa ayıramazsın diyeni de... Neyi nasıl yaşadığımı bilmeyen mahalle teyzeleri orada burada karşıma çıkıp hayatımı yargılamayın.Yanlış.
Demem o ki azıcık durun ne olur biz de en az sizin kadar herkes kadar anneyiz. Fikir verin ama diretme şeklinde değil. Uygulama kararı bize kalsın. Çocuklarımızla ilgili aldığımız ve alacağımız kararlardan dolayı sakın bizi sorgulamayın ve yargılamayın.Yanlış da yapabiliriz çünkü siz de zamanında yanlış yaparak doğruyu buldunuz.

Ağır olacak ama Bu bizim hayatımız, bu çocuklar da Rabbimin bize emaneti. Ben hayatımda bu kadar güzel bir duygu yaşamadım. Şükürler olsun kelimesini hiç bu kadar yoğun olarak kullanmadım.İzin verin de tadını çıkaralım hayallerimizi yaşayalım.Sürekli anneliğimizi size kanıtlamak zorunda hissetirmeyin buna mecbur değiliz. Sizin hayatınıza bu kadar karışılsaydı hoşunuza gider miydi? Benim ve benim gibi yeni anne olanların rahatsızlık duyduğu konuları dile getirmek istedim. Dediğim gibi yeni anneler olarak fikirlere açığız ama diretmelere ve (tüp bebek mi normal mi, tüh neden biri kız değil soruları gibi)saygısızlıklara değil.

Yorumlar